Produkty oparte na Androidzie - od projektorów kieszonkowych PicoPix Royal Philips Electronics, przez lodówki Smart Thinq LG Electronics i systemy stereo Asteroid Parrot SA, po aparaty Galaxy Camera Samsung Electronics będą w tym tygodniu wystawione na międzynarodowych targach Consumer Electronics Show w Las Vegas.

Dzięki rozszerzaniu zastosowania swojego bezpłatnego systemu operacyjnego na nowe urządzenia, Google będzie mógł zbierać więcej danych i dalej budować lukratywny biznes na rynku wyszukiwarek. Jeśli odniesie kolejny sukces, zostawi w tyle swoich największych rywali, czyli Microsoft i Apple.

Android jest łatwą w użyciu platformą, która pozwala twórcom różnego typu urządzeń, takim jak Samsung czy Philips, urozmaicać swoje produkty i czerpać korzyści z rosnącego popytu na gadżety połączone z Inetrnetem. Internetonal Data Corporation, amerykańska agencja badawcza, przewiduje, że wartość rynku tego typu urządzeń sięgnie ponad 2 mld USD w 2015 roku.

„Android jest na dobrej pozycji, aby zabrać udziały najbardziej zasiedziałym graczom na rynku” – powiedział analityk IDC Al Hilwa. Odkąd pierwsze telefony z Androidem zostały wprowadzone do sprzedaży w 2008 roku, system stał się bardzo popularny. Smartfony z Androidem miały 72 proc. udziałów w rynku w trzecim kwartale ubiegłego roku, podczas gdy Apple miał ich tylko 14 proc. – podaje firma Gartner.

Reklama