Rzeczpospolita
- Rynek hoteli zdominowały wielkie sieci
Polski rynek hotelarski ma raczej powolne tempo rozwoju w porównaniu z resztą Europy. Odstaje nawet od sąsiednich Czech. W ubiegłym roku tylko jedna z rodzimych sieci powiększyła się o dwa nowe hotele – Hotele DeSilva. W pozostałych, co prawda, liczba pokoi się powiększa, ale tylko w wyniku rozbudowy istniejących obiektów. Na rynku dominują międzynarodowe marki, polskie nie mają kapitału i odpowiedniego know-how.
- Unijna kasa wypromuje naszych eksporterów
Ruszyły dodatkowe konkursy na dotacje dla polskich eksporterów. Z „Innowacyjnej gospodarki”, liderzy 15 wiodących branż eksportowych mogą tym razem wyciągnąć prawie 33 mln zł.
- Gdzie będą pracować zwolnieni z Fiata?
Dziś z fabryki samochodów Fiat Auto Poland w Tychach odchodzi pierwsza grupa z prawie 1500 zwalnianych pracowników. Nowe miejsca pracy pojawią się w specjalnych strefach ekonomicznych – pisze „Rz”.
Puls Biznesu
- Reżim Kim Dzong Una bezwzględny w biznesie
Ambasada Korei Północnej w Polsce zerwała umowę z polskim przedsiębiorcą i nie chce wypłacić mu blisko miliona dolarów za usługi budowlane. MSZ rozkłada ręce.
Spółka Kompa Investment wykonała remont budynku należącego do ambasady koreańskiej w Warszawie, lecz po zmianie personelu ambasady w 2009 r. należności przestały wpływać na konto polskiej spółki.
- Rząd balansuje na linie wartej 100 mld zł
Państwo dobrze sobie radzi w roli ubezpieczyciela kontraktów, jednak dobra passa może się wkrótce skończyć. W tegorocznym budżecie na pokrycie zobowiązań poręczonych i niespłaconych przewidziano aż 149 mln zł.
Kwota udzielonych przez rząd poręczeń i gwarancji wynosi obecnie 100 mld zł i jest rekordowo wysoka.
- Ubezpieczeniowy biznes rządu
Polski rząd z roku na rok coraz odważniej udziela gwarancji i poręczeń. Cztery lata temu skarb państwa zabezpieczał różnym instytucjom transakcje za 31 miliardów złotych. Obecnie kwota udzielonych poręczeń i gwarancji przekracza już 100 miliardów złotych. Dla rządu to prawdziwy biznes. Jako "żyrant" zarabia więcej niż inwestuje. >>> Czytaj więcej
Gazeta Wybrocza
- Jak (nie) wkurzać klienta, czyli fatalne wieści dla usługodawców
Co piąty konsument zmienił w zeszłym roku przynajmniej jednego dostawcę usług. Aż 85 proc. z nich nie uciekłoby do konkurencji, gdyby dotychczasowy usługodawca w porę zareagował – donosi gazeta.
Firma doradcza Accenture już po raz ósmy przebadała 12 tys. konsumentów z 32 krajów świata. Z badań wynika, że w 2012 roku firmy straciły więcej klientów niż 2011 roku, co jednak ważne – większość klientów (85 proc.) zadeklarowała, że mogliby zostać przy danej firmie, gdyby ta w porę zareagowała – podaje „Gazeta Wyborcza”.