Oznacza to, że spółka zrealizowała jeden z najważniejszych celów restrukturyzacji, choć zysk netto był o 9,5% niższy niż zakładany z powodu większych niż przewidziano różnic kursowych, podała spółka w raporcie.

Narastająco po czterech kwartałach 2012 r. Grupa wypracowała ponad 209 mln zł skonsolidowanych przychodów i 6,2 mln zł zysku operacyjnego. Rok wcześniej było to odpowiednio: 186 mln zł oraz niemal 1 mln zł straty. Wynik brutto na sprzedaży wzrósł do 88,51 mln zł w 2012 r. z 79,64 mln zł rok wcześniej.

Zysk netto grupy sięgnął 3,8 mln zł, zaś zysk jednostkowy 0,94 mln zł w 2012 r. Strata netto grupy za 2011 rok wyniosła 8,43 mln zł, zaś strata jednostkowa 9,56 mln zł.

"Określając cele działań restrukturyzacyjnych na 2012 r. uznaliśmy, że najważniejsze to odzyskanie w ujęciu skonsolidowanym rentowności netto oraz obniżenie zadłużenia. Spółka zakończyła miniony rok zyskiem i obniżyła zadłużenie wobec banków o 18%, co oznacza, że cele zostały zrealizowane. Po wynikach i tym, co udało się osiągnąć w ubiegłym podtrzymujemy nasze zdanie, że Grupa Gino Rossi ma silne podstawy do budowania długoterminowego wzrostu wartości dla akcjonariuszy" - napisał prezes Tomasz Malicki w komentarzu do wyników.

Reklama

Zobowiązania długoterminowe grupy wyniosły 17,85 mln zł na koniec 2012 r. wobec 22,53 mln zł rok wcześniej, w tym wartość kredytów, pożyczek i wyemitowanych papierów dłużnych spadła do 9,77 mln zł na koniec 2012 r. wobec 14,72 mln zł rok wcześniej.

Kapitały własne ogółem wzrosły do 67,38 mln zł w 2012 r. wobec 51,98 mln zł rok wcześniej.

W IV kw. grupa otworzyła 6 nowych sklepów w formule franszyzy zarządzanej, a wyniki tych sklepów w bardziej istotnym stopniu znajda odzwierciedlenie w wynikach w 2013 r.

Spółka podała, że planuje w I kw. 2013 r. uruchomienie sklepu internetowego oraz otwarcie nowych, a także modernizację dotychczasowych salonów firmowych Gino Rossi i Simple.

Do głównych celów grupy w I kw. należeć będzie także: optymalizacja poziomu zapasów towarów; optymalizacja asortymentu marki "gino rossi"- zwiększenie udziału obuwia weekendowego i codziennego asortymencie marki, rozwój sprzedaży eksportowej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej; wzrost udziału tzw. sprzedaży markowanej - wprowadzanie do sklepów multibrandowych stoisk firmowych z własnym wystrojem; poprawa jakości wewnętrznych procesów w firmie (np. proces sprzedaży, proces przygotowania kolekcji).

"Ponadto, grupa kapitałowa spółki będzie prowadziła w dalszym ciągu optymalizację kosztową poprzez: obniżenie kosztów obsługi zadłużenia poprzez jego restrukturyzację; uzyskanie synergii kosztowych w obrębie spółki oraz Simple; zwiększenie udziału produkcji własnej w sprzedaży ogółem w celu obniżenia jednostkowego kosztu produkcji skutkującego poprawą marży handlowej; zwiększenie udziału kontrahentów krajowych w dostawach materiału; stopniową likwidację nierentownych salonów w Polsce; optymalizację kosztową detalicznej sieci sprzedaży; poprawę jakości wewnętrznych procesów w firmie (np. w obszarze produkcji, logistyki i administracyjno-księgowym); stopniową likwidację salonów własnych za granicą i zastępowanie ich salonami franczyzowymi"- podano w raporcie.

Grupa podtrzymała plan emisji obligacji wartości do 50 mln zł, której celem będzie refinansowanie zadłużenia w bankach oraz zwiększenie kapitału obrotowego.

"Planowana emisja obligacji jest działaniem alternatywnym dla prowadzonych równolegle z bankami rozmów zmierzającymi do uzyskania refinansowania wspomnianych kredytów. Istotnym elementem restrukturyzacji finansowej będzie pozyskanie finansowania na zwiększenie wartości kapitału pracującego, co pozwoliłoby na podjecie działań zwiększających przychody, a co za tym idzie prowadzących do długofalowego wzrostu wartości Gino Rossi. Spółka obserwuje bowiem w kanale hurtowym duże zapotrzebowanie na swoje produkty" - zaznaczył prezes.

Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.