W tym okresie spółka obsługiwała 15,969 mln klientów, zwiększając ich bazę o 50 tys.

"W II kwartale 2013 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 615 mln zł i była wyższa o 3,9 proc. w porównaniu do odpowiedniego okresu 2012 roku. Marża EBITDA w tym samym czasie osiągnęła poziom 36,0 proc. i była wyższa o 2,7 pkt proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku" - głosi komunikat.

Przychody spółki w II kw. br. osiągnęły poziom 1,708 mld zł i były niższe o 4 proc. w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku. W ocenie spółki, było to rezultatem obniżenia stawek MTR w Polsce na początku 2013 roku i w drugiej połowie roku ubiegłego. Jednak przychody osiągnięte w II kwartale były wyższe o 6,8 proc. w porównaniu do I kwartału 2013 roku.

Na koniec czerwca 2013 roku T-Mobile Polska obsługiwała 15,969 mln klientów, zwiększając ich bazę w drugim kwartale o 50 tysięcy. Liczba klientów kontraktowych wzrosła w tym okresie o 23 tysiące, a liczba klientów korzystających z usług przedpłaconych o 27 tysięcy. Baza klientów kontraktowych wyniosła 7,038 mln i była większa o 154 tysiące abonentów w porównaniu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku.

Reklama

"Jestem zadowolony z wyników T-Mobile. Pomimo bardzo konkurencyjnego rynku telekomunikacyjnego realizujemy, to co założyliśmy. (…) Obserwujemy większą popularność usług dostępu do internetu na smartfonach oraz tabletach, a co za tym idzie szybki wzrost transmisji danych w naszej sieci" - powiedział prezes Miroslav Rakowski, cytowany w komunikacie.

W drugim kwartale baza klientów usług szerokopasmowego bezprzewodowego dostępu do internetu wyniosła 1,101 mln i zwiększyła się o 275 tys. klientów w porównaniu do ubiegłego roku. Oznacza to wzrost bazy klientów usług dostępu do internetu o 33,3 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2012 roku.

"Duży wzrost bazy klientów mobilnego dostępu do internetu był możliwy dzięki prowadzonym przez T-Mobile Polska inwestycjom w rozbudowę sieci oraz dzięki wprowadzeniu bardzo atrakcyjnych ofert dostępu do Internetu z tabletami oraz smartfonami" - czytamy dalej.

Inwestycje realizowane przez T-Mobile Polska wyrażone parametrem Cash Capex zwiększyły się w drugim kwartale o 65,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły 238 milionów złotych. Wzrost ten jest wynikiem prowadzonych przez T-Mobile Polska działań inwestycyjnych również tych związanych z budową i modernizacją sieci.

"Projekt modernizacji sieci przekroczył półmetek i klienci T-Mobile mogą już korzystać z ponad 5 000 nowych stacji bazowych, które zapewniają pokrycie 60 proc. powierzchni kraju oraz 46 proc. populacji. Nowa sieć gwarantuje klientom dużo większy zasięg i lepsze parametry, zwłaszcza w zakresie dostępu do internetu, którego szybkość jest wyższa nawet kilkukrotnie. Dzięki temu dynamicznie rośnie ilość transmitowanych danych przez użytkowników Internetu w nowej sieci T-Mobile, obecnie jest ona większa średnio o około 60 proc." - podsumowano w komunikacie.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100 proc. powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest globalny koncern telekomunikacyjny Grupa Deutsche Telekom (DT), do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems. DT prowadzi działalność w 50 krajach na świecie i obsługuje ponad 180 mln klientów.