– To oznacza, że każdego będzie stać na nowy smartfon i wreszcie będziemy mogli ogłosić śmierć tradycyjnych telefonów – powiedział Joergen Bang-Jensen, prezes P4 na trwającym w Barcelonie Mobile World Congress. W 2014 r. spółka zamierza sprzedać więcej tabletów i smartfonów, w tym takich, które mogą się łączyć z siecią LTE. – Już teraz 50 proc. sprzedawanych przez nas przez internet urządzeń pracuje w technologii LTE – ujawnił prezes P4.
W Barcelonie producenci przedstawili najbardziej oczekiwane nowości. Na konferencję Samsunga przybyło 8 tys. przedstawicieli mediów. Koncern po raz pierwszy pokazał tam smartfon Galaxy S5. Od poprzedniego modelu oznaczonego symbolem S4 różni się m.in. czytnikiem linii papilarnych oraz tym, że jest odporny na wodę i kurz. Ci, którzy uprawiają sport, z pewnością docenią, że urządzenie zmierzy im puls. Nowy Galaxy pojawi się w sprzedaży w kwietniu.
Na uwagę zasługuje też Sony Xperia Z2. Japoński producent jako jedyny konsekwentnie co pół roku ogłasza premiery nowych smartfonów. Sony walczy o klientów, dając im możliwość nagrywania filmów w rozdzielczości 4K, czyli czterokrotnie wyższej niż HD. Producent poinformował, że Xperia Z2 pojawi się w Polsce w kwietniu i będzie kosztować 2799 zł.
Reklama
Nokia postawiła na tańsze modele oznaczone symbolem X, z systemem przypominającym Androida. Nowa rodzina smartfonów ma być pomostem pomiędzy tanimi modelami Asha a serią Lumia. Potencjalnych klientów serii X mają przyciągać oprogramowanie Microsoftu (Skype, OneDrive, Outlook.com), darmowa usługa Nokia MixRadio oraz atrakcyjna cena. Urządzenia mają być odstępne w Polsce w II kw. roku w cenach od 89 do 109 euro.
HTC po zeszłorocznym sukcesie modeli One, tym razem zaprezentował nowość z serii Desire. Model 610 posiada dwa aparaty i w jednej z wersji miejsce na dwie karty SIM. Smartfony HTC mają się pojawić w sklepach w maju. Producent nie ujawnia na razie ceny.

10,7 mln klientów największym bogactwem Playa

Play zapowiedział wczoraj w Barcelonie, że w 2014 r. spodziewa się 8–10 proc. wzrostu przychodów i dalszego przyrostu liczby klientów, chociaż już nie tak dynamicznego jak w poprzednich latach. W ubiegłym roku spółka sprzedała 2 mln kart SIM, z czego 400 tys. w segmencie biznesowym. Łącznie na koniec 2013 r. dysponowała bazą 10,7 mln klientów. Play weźmie też udział w aukcji częstotliwości 800 MHz i 2,6 GHz, przeznaczonych na szybki mobilny internet LTE.