W ocenie prezesa Adama Purwina, decyzja walnego pozostanie bez wpływu na sytuację finansową i plany rozwojowe spółki.

"Zarząd rekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 32,7 mln zł. Decyzją walnego zgromadzenia ostatecznie dywidenda wyniesie 137,5 mln zł, czyli 3,07 zł na akcję" - czytamy w komunikacie.

Kwota 86,6 mln zł zostanie wypłacona z zysku jednostkowego za 2013 rok (który wyniósł 94,1 mln zł), natomiast pozostała kwota (50,9 mln zł) będzie pochodzić z zysków zatrzymanych w spółce. Dniem ustalenia prawa do dywidendy będzie 20 maja 2014 roku, a wypłaty - 4 czerwca 2014 roku.

>>> Czytaj też: Karnowski: PKP nie zamierza szybko sprzedawać pakietu akcji PKP Cargo

Reklama

"Wypłata wyższej dywidendy pozostaje bez wpływu na naszą sytuację finansową, plany inwestycyjne i rozwojowe PKP Cargo. Po wypłacie pozostanie nam nadal kilkaset milionów złotych wolnej gotówki. Ponadto, mamy szerokie możliwości pozyskiwania finansowania zewnętrznego, ponieważ w ograniczonym stopniu korzystamy z dźwigni finansowej. Cieszę się, że dywidenda trafi do akcjonariuszy, w tym także do ponad 20 tys. pracowników PKP Cargo, współwłaścicieli naszej spółki" - powiedział Purwin, cytowany w komunikacie.

W ubiegłym tygodniu prezes Grupy PKP Jacek Karnowski, pytany podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach o możliwość wypłaty wyższej dywidendy niż rekomendacja zarządu odpowiedział, że "spekulacje analityków o możliwości wypłaty wyższej dywidendy przez Cargo nie mają nic wspólnego z rzeczywistością". Według niego, prospekt emisyjny jest dla Grupy bardzo ważnym dokumentem i będzie trzymać się zapisanej tam polityki dywidendowej, czyli poziomu 35-50 proc.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (60 proc. udziału w rynku) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Polskie przewozy intermodalne hamują. Czy jesteśmy w stanie dogonić Zachód? Czytaj więcej tutaj.