Jak pisze „Puls Biznesu”, rozmowy dotyczą przejęcia spółki Atmedia, polskiego brokera reklamowego z rynku telewizyjnego i internetowego. Negocjacje zbliżają się już do finału. Według informacji gazety, zakup Atmedia przez Rosjan to tylko wstęp do długofalowych inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej. „Puls Biznesu” podkreśla, że jedną z okazji inwestycyjnych w regionie jest chociażby TVN, o kupno którego stara się już kilka spółek z USA i Niemiec, czy TV Puls.

Atmedia jeszcze dwa lata temu były liderem na rynku pośrednictwa sprzedaży czasu reklamowego w kanałach tematycznych, ale zostały osłabione przez konkurencję ze strony spółek zależnych Polsatu i TVN. Przychody spółki mocno spadły, a jej amerykański właściciel wystawił ją na sprzedaż.

>>> Polecamy: Kolejny cios w politykę Putina. Rosja wstrzymuje budowę gazociągu South Stream

Spółka Gazprom-Media w 2012 roku (ostatnie dostępne dane) wypracowała 1,7 mld dol. zysku. Jest zdecydowanym liderem na rosyjskim rynku mediów. To tu spływa co trzeci rubel wydawany na reklamę w mediach elektronicznych.

Reklama

„Pieniądze nie mają narodowości” – tak przedstawiciele polskiego biznesu reklamowego i mediów komentują informacje o rosyjskich zakupach w Polsce. Wolą jednak wypowiadać się anonimowo. „Nie mamy żadnych wytycznych w kwestii kontaktów z rosyjskim biznesem” – mówi „Pulsowi Biznesu” prezes jednego z czołowych domów mediowych w Polsce.

Czytaj więcej w „Pulsie Biznesu”