Blisko 25 mln Polaków korzysta z internetu, a ponad 55% polskich internautów robi zakupy w sieci, wynika z danych przygotowanych przez home.pl wraz firmą Gemius oraz Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

"Już ponad 55% polskich internautów robi zakupy w sieci. Ponad 70% e-klientów kupuje w internecie odzież, 67% - książki, płyty i filmy, a ponad połowa sprzęt AGD, co z pewnością odzwierciedla duży udział tych branż w rynku e-commerce" - powiedział ekspert z firmy Gemius Radosław Krawczyk, cytowany w komunikacie.

Z danych udostępnionych home.pl przez firmę Gemius wynika, że w 2005 r. z sieci korzystało ponad 9,6 mln Polaków powyżej siódmego roku życia (27% całej populacji 7+). Z kolei w lipcu 2015 r. było ich już prawie 25 mln (70%).

>>> Czytaj też: Niezwykły projekt Facebooka. Drony dostarczą internet za darmo

"Znacznie wydłużył się także średni czas spędzany przez Polaków w internecie. W 2005 r. było to średnio 39 minut dziennie, natomiast miesięcznie przeciętny internauta spędzał 20 godzin w sieci, w 2014 r. - odpowiednio 2 godziny i 24 minuty oraz prawie 73 godziny" - czytamy w komunikacie.

Jak podaje home.pl, dziesięć lat temu internet był popularniejszy wśród użytkowników z młodszych grup wiekowych. Internauci w wieku 7-14 stanowili 14,5% wszystkich użytkowników sieci, natomiast osoby w wieku 15-24 lat - 39%. Obecnie Ci drudzy stanowią średnio 19% internautów, zaś osoby w wieku 7-14 lat - 11%. Największą różnicę widać jednak w najstarszej grupie wiekowej, czyli 55+. W 2005 r. osoby te stanowiły zaledwie 4% wszystkich internautów, natomiast obecnie stanowią już niemal 14% społeczności internetowej.

home.pl to jeden z największych dostawców usług internetowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.