Obecnie działa w Polsce 14 tys. placówek bankowych. Z danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że w pierwszym półroczu b.r. banki zamknęły już 368 obiektów.
Bierze się to ze zmiany sposobu komunikacji klientów z firmami, którą obserwujemy w praktycznie wszystkich segmentach gospodarki – tłumaczy "Rzeczpospolita".
>>> Czytaj też: Polityczna gra o SKOK, a co dzieje się z twoimi pieniędzmi?
"Przeciętny klient w 2015 r. aż o 11 proc. zmniejszył liczbę transakcji bankomatowych w stosunku do 2013 r." – pisze dziennik, powołując się na dane z raportu "Bain & Company". Zgodnie z nimi "już co czwarta operacja bankowa jest dokonywana z wykorzystaniem aplikacji mobilnej, a w ciągu dwóch lat rynkowy udział takich transakcji może się zwiększyć ponad dwukrotnie".
"Na tym trendzie zarabiają dostawcy technologii, jak m.in. LiveChat Software czy Comarch, który "stworzył prototyp aplikacji łączącej w sobie funkcje planowania finansowego i doradztwa inwestycyjnego przy użyciu gogli 3D" – podsumowuje "Rzeczpospolita".
Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej"