Warszawa, 29.06.2017 (ISBnews) - Maxcom zadebiutuje na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w piątek, 30 czerwca, podała spółka.
Maxcom pozyskał z oferty publicznej 47,5 mln zł. Według prospektu, na wprowadzenie i rozwój nowych modeli klasycznych telefonów komórkowych oraz smartfonów i pozyskanie dzięki nim nowych klientów we wszystkich kanałach sprzedaży spółka planuje przeznaczyć 23 mln zł. Na wprowadzenie innowacyjnego smartfona dla seniorów przeznaczone jest 5 mln zł. Ekspansja na rynki zagraniczne w Europie przewiduje akwizycje zagranicznych przedsiębiorstw - dystrybutorów (10 mln zł z IPO) uruchomienie własnych przedstawicielstw handlowych na rynkach zagranicznych (5 mln zł z IPO). Wprowadzenie i rozwój akcesoriów dedykowanych do telefonów Maxcom to kwota 2 mln zł.
Maxcom ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach. Grupa działa pod dwiema markami Maxcom oraz budżetową Maxton.
Grupa realizuje sprzedaż poprzez zdywersyfikowane kanały dystrybucji B2B w ponad 20 krajach Europy, w tym m.in. za pośrednictwem czterech głównych operatorów komórkowych w Polsce, kilkunastu operatorów za granicą, sieci handlowych oraz wybranych dealerów i agentów sprzedaży.
(ISBnews)