Gilberto Caldart jest prezesem ds. międzynarodowych w Mastercard. Na tym stanowisku jest odpowiedzialny za zarządzanie wszystkimi rynkami i działaniami związanymi z klientami poza Ameryką Północną i Kanadą. Z pasją opowiada się za innowacjami, technologią i siłą partnerstwa; dzięki tym wartościom Mastercard zmienia sposób, w jaki ludzie, rządy i firmy kupują i płacą za transakcje. Aby przekonać konsumentów do tej e-rewolucji, Caldart stawia na budowanie zaufania.

E-volution to nazwa, którą firma nadała procesowi obserwowanemu od początku pandemii, czyli gwałtownemu przyspieszeniu e-handlu. Instytut Ekonomiczny Mastercard w swoim raporcie „Recovery Insights: Commerce E-volution” stwierdza, że dzięki pandemii Covid-19 na całym świecie wydano o 900 mld dol. więcej u sprzedawców internetowych. W 2020 roku handel elektroniczny odpowiadał za jednego dolara z każdych 5 dolarów wydanych w handlu detalicznym, podczas gdy w 2019 roku był to zaledwie 1 dolar z 7 dolarów. Firma wierzy, że ten cyfrowy impet utrzyma się w 2021 roku. Dla firm takich jak Mastercard nie tylko przynosi to nowe możliwości biznesowe, ale także nowe obowiązki.

Mastercard jest gotowy, aby się z nimi zmierzyć, a firma myśli o swojej przyszłości w sposób holistyczny. „W Mastercard poważnie podchodzimy do kwestii zrównoważonego i inkluzywnego rozwoju; dla nas nie chodzi o robienie kolejnej rzeczy – chodzi o robienie kolejnej słusznej rzeczy. Mastercard musi działać nie tylko z korzyścią dla akcjonariuszy, ale także dla całego społeczeństwa”– podkreśla Caldart.

Gilberto Caldart jest prelegentem Impact’21 i 12 maja wygłosi przemówienie inauguracyjne na temat multispeed world – big picture na temat trendów makroekonomicznych przez pryzmat konsumenta.

Reklama

Czego możemy się spodziewać na majowej scenie Impact’21?

Od początku swojego istnienia Impact organizuje przedsięwzięcia, które są fenomenem polskiego rynku konferencyjnego: tradycyjna formuła długich debat panelowych została zastąpiona krótkimi, dynamicznymi wystąpieniami, a agenda imponowała liczbą zagranicznych gości.

Przez 5 lat istnienia Impact zdążył wyrobić sobie renomę wysokiej rangi wydarzenia gospodarczo-politycznego. W tym roku zespół poszedł o krok dalej i wiosenna konferencja będzie wzbogacona m.in. o specjalną ścieżkę dedykowaną technologii blockchain, a także ścieżki Art, Sport oraz Women Empowerment, traktującą o sytuacji kobiet na rynku pracy i w mediach.

Podczas tego wydarzenia wystąpią wysokiej rangi speakerzy z zagranicy tacy jak Sir Leszek Borysiewicz z Cancer Research UK, David Liebers, wirusolog z Ellis Medicine, Sheila Warren ze Światowego Forum Ekonomicznego, Giles Dickson prezes europejskiego zrzeszenia branży wiatrowej WindEurope, czy Natalia Brzeziński, head of strategy w Klarnie. Dodatkowo w ścieżce art wystąpi jeden z najpopularniejszych artystów młodego pokolenia Łukasz Patelczyk, a w ścieżce sport znana wszystkim Anna Lewandowska.