"Zakładamy, że do końca roku 1 do 2 umów wydawniczych uda nam się podpisać. Chcemy inwestować w większe projekty. Aktywnie szukamy i rozwijany jest zespół w naszym dziale xdev, który szuka tych nowych gier na rynku" - powiedział członek zarządu Michał Drozdowski podczas wideokonferencji.

"Chcemy tak rozwijać nasz xdev odpowiedzialny za projekty zewnętrzne, aby do 2023 r. móc wydawać do 3 gier rocznie" - dodał prezes Przemysław Marszał.

Reklama

Budżet przewidziany na projekty zewnętrzne realizowane przez xdev wynosi 50 mln zł na okres 2021-2023. Dyrektor finansowy Martin Balawajder dodał, że spółka będzie finansować te nakłady ze środków własnych.

"Te nakłady na gry mogę być wyższe niż budżet. Jeśli nie będzie wystarczających środków, to nasza sytuacja finansowa pozwala nam na skorzystanie np. z finansowania pomostowego" - dodał prezes.

Spółka w tym roku planuje również zapowiedź dwóch własnych gier, ale nie chce jeszcze ujawnić ich tytułów.

"W sierpniu będziemy w stanie pokazać oficjalnie jeden z naszych tytułów. Będziemy starali się w tym roku zapowiedzieć jeszcze jeden tytuł" - zapowiedział prezes Przemysław Marszał.

Dodał, że spółka ma program akcyjny, który kończy się w 2025 r. i w tym okresie, według założeń tego programu, wchodzą 3 tytuły własnych gier.

"Wydaje nam się i na ten moment szacujemy około 6 a może nawet większej ilości gier z xdev-u. I to wszystko w tym całym okresie musi się zdarzyć. Taka kumulacja premier gier wydarzy się w okolicy 2023 r." - podsumował prezes.

11bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r.

(ISBnews)