Google (Alphabet) poszedł na ugodę z francuskim urzędem antymonopolowym (Autorité de la concurrence) i po raz pierwszy zobowiązał się do zmiany swoich praktyk na rynku reklamy internetowej. Zapłaci też 220 mln euro kary za faworyzowanie własnych usług w tym segmencie.
– Decyzja sankcjonująca praktyki Google’a ma szczególne znaczenie, ponieważ jest to pierwsza na świecie decyzja regulatora dotycząca złożonych algorytmicznych procesów aukcyjnych, na jakich opiera się rynek reklam internetowych – stwierdza szefowa francuskiego urzędu antymonopolowego Isabelle de Silva.
Jak informuje, dochodzenie regulatora ujawniło mechanizmy, dzięki którym technologiczny gigant, opierając się na swojej znacznej przewadze rynkowej, mógł przebijać swoich konkurentów. – Te praktyki szkodziły konkurencji na rosnącym rynku reklamy internetowej i pozwalały Google’owi nie tylko utrzymać, ale i wzmocnić swoją dominującą pozycję – dodaje Isabelle de Silva. Podkreśla, że warunki ugody z amerykańską korporacją, obejmujące jej zobowiązanie do zmiany postępowania, umożliwią przywrócenie równych szans dla wszystkich graczy rynkowych, a wydawcom pozwolą na maksymalne wykorzystanie ich powierzchni reklamowej.
Treść całego artykułu można przeczytać w środowym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej.
Reklama