Międzynarodowe plany ekspansji

Chociaż w przeszłości Żabka próbowała wejść na rynek czeski pod flagą Penta Investments w 2008 roku, teraz firma z nową wizją ponownie zastanawia się nad kierunkami ekspansji. Jak podkreśla wiceprezes firmy Adam Manikowski, firma rozważa zarówno tradycyjną ekspansję, jak i potencjalne przejęcia.

Eksperci wskazują Czechy i Słowację jako potencjalne kierunki ekspansji, uwzględniając wcześniejsze doświadczenia marki. Niemniej jednak nie wykluczono możliwości wejścia na nowe rynki, zwłaszcza po współpracy Żabki z firmą Tesla w Niemczech oraz otwarcia Żabka Nano w USA.

Reklama

25 lat działalności Żabki i 10 000 sklepów

Żabka, identyfikująca się między innymi przez charakterystyczne zielone logo, w październiku planuje otwarcie swojego 10 000 sklepu. Firma w 2022 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 18,5 mld zł, co stanowi wzrost o 28 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Prognozy wskazują na możliwość przekroczenia przez sieć 20 mld zł obrotu w 2023 roku.

Sieć sklepów znana jest przede wszystkim z małych, lokalnych punktów handlowych rozmieszczonych w polskich miastach. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów oraz zmiany na rynku firma wprowadziła nowe formaty sprzedaży.

Jednym z nich jest Żabka Drive. Format ten pozwala klientom na dokonywanie zakupów bez konieczności opuszczania samochodu. Działa to na zasadzie drive-thru, znanego głównie z restauracji typu fast food.

Kolejnym formatem, który zyskuje na popularności, jest Żabka Nano. To połączenie tradycyjnego sklepu, w którym klienci mogą dokonywać zakupów w standardowy sposób, z placówką bezobsługową. Technologia wykorzystywana w tym formacie sklepu pozwala na dokonywanie zakupów przez całą dobę, w sposób całkowicie zautomatyzowany.