Europejska Rada Wydawców (European Publishers Council – EPC) złożyła do Komisji Europejskiej skargę anty monopolową przeciwko firmie Google. Wzywa regulatora „do pociągnięcia Google’a do odpowiedzialności za jego antykonkurencyjne zachowanie” i zastosowania środków zaradczych „w celu przywrócenia warunków skutecznej konkurencji” na rynku reklamy internetowej.
Izba – do której należą m.in. Axel Springer, Agora, Bauer, Bonnier, Condé Nast i Ringier – podkreśla, że amerykański koncern „zmonopolizował praktycznie każdy etap” procesu sprzedaży i kontroluje „największą giełdę reklam na świecie”, codziennie przetwarzając ok. 11 mld transakcji.
Przy czym gigant pełni w tym procesie sprzedaży wiele ról jednocześnie. Należą do niego firmy pośredniczące reprezentujące oferentów i brokerzy pracujący dla kupujących – oraz platforma, na której obie strony zawierają transakcje.
Reklama