Według danych hiszpańskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów i Ciężarówek Anfac, w sierpniu Omoda sprzedała w Hiszpanii 744 nowe samochody, co stanowi wzrost o 8167 proc. w porównaniu z dziewięcioma samochodami tej marki zarejestrowanymi w sierpniu ubiegłego roku. Gama aut sprzedawanych w Hiszpanii obejmują model Omoda5, SUV-a z silnikiem spalinowym za 28 tys. euro (30,9 tys. dolarów), który ma też droższego elektrycznego odpowiednika.
Hiszpania to przyczółek do szerszej ekspansji
Bloomberg zauważa, że Chery wykorzystuje Hiszpanię jako bazę do szerszej ekspansji w regionie. Do końca tego roku firma ma nadzieję rozpocząć produkcję elektrycznych SUV-ów Omoda w byłej fabryce Nissan Motor w pobliżu portu towarowego w Barcelonie. Przeniesienie produkcji na Stary Kontynent powinno pomóc firmie uniknąć ceł nałożonych przez UE na chińską branżę motoryzacyjną. Producent poszukuje również lokalizacji dla drugiej lokalizacji w Europie.
Tesla, która oferuje wyłącznie pojazdy elektryczne, zarejestrowała w Hiszpanii 549 pojazdów w zeszłym miesiącu, podczas gdy Jeep i Fiat sprzedali w tym kraju odpowiednio 532 i 305 pojazdów - według danych Anfac.