Sprzęt, budynki i inne aktywa w zakładzie w Changsha, wcześniej obsługiwanym przez Fiata Chryslera, a obecnie część Stellantis i partnera Guangzhou Automobile Group, zostały wystawione na sprzedaż za 1,23 miliarda juanów (174 miliony dolarów). Aukcja trwała od wtorku. Niestety, do końca aukcji nie znalazł się żaden chętny na kupno chińskiej fabryki Fiata Chryslera.
To już trzecia nieudana próba sprzedaży zakładu Fiata Chryslera w Changsha, który jest zamknięty od 2022 r. Poprzednie aukcje odbyły się w czerwcu i lipcu. W przypadku ostatniej sprzedaży cena została obniżona o ponad 35 proc., poinformował administrator zarządzający postępowaniem upadłościowym w zgłoszeniu złożonym 2 września do National Enterprise Bankruptcy Information Disclosure Platform.
W Chinach nikt nie chce silników spalinowych
Szybkie przejście Chin na pojazdy elektryczne zaskoczyło wielu zagranicznych producentów samochodów. Niektórzy z nich, w tym Mitsubishi Motors i Fiat Chrysler, postanowili całkowicie wstrzymać produkcję w zakładach na terenie Państwa Środka. Inni, tacy jak Volkswagen i General Motors, rozważają zmianę strategii dla rynku.
Po latach spadku sprzedaży, spółka joint venture, które sprzedawało modele Jeep i Fiat, ogłosiła upadłość w 2022 r.