Czujniki i oprogramowanie Waymo, zestaw znany zbiorczo jako "Waymo Driver", zostaną wbudowane w IONIQ 5 w "znacznych ilościach" w nowej fabryce Hyundai w Georgii, cytuje Bloomberg piątkowe wspólne oświadczenie obu firm.
Testowanie na drodze pojazdów elektrycznych Hyundai rozpocznie się pod koniec 2025 r., poinformował Waymo, a pojazdy zostaną dodane do flot w kolejnych latach.
Krajobraz robotaxi w USA
Krajobraz robotaxi w USA jest dość zróżnicowany. Startupy, które wydają mnóstwo pieniędzy na badania mają problemy z przejściem z flot testowych na drogach do komercjalizacji produktu.
Waymo, które obecnie korzysta z flot zmodernizowanych pojazdów elektrycznych Jaguar, obecnie pobiera opłaty na niewielkiej liczbie rynków, w tym w San Francisco i Phoenix - przypomina Bloomberg.
Jednostka Cruise firmy General Motors działała na podobną skalę i oferowała płatne, w pełni autonomiczne przejazdy, zanim jeden z jej samochodów potrącił pieszego w zeszłym roku.
Zoox, należący do Amazona, preferuje znacznie wolniejsze wdrożenie nowej technologii. Firma buduje własną robotaksówkę z siedzeniami skierowanymi do wewnątrz i bez elementów sterujących.
Tesla także pracuje nad swoją robotaksówką, jednak termin prezentacji ciągle się opóźnia. Nowy autonomiczny pojazd Muska zostanie zaprezentowany 10 październik tego roku.