Płonące auta
BMW wycofa z rynku 499 539 samochodów wyprodukowanych lokalnie i 188 371 importowanych pojazdów, poinformowała w oświadczeniu w piątek chińska Państwowa Administracja Regulacji Rynku. Wadliwe korki pompy płynu chłodzącego zamontowane w niektórych modelach mogą prowadzić do korozji, co może spowodować zwarcia, a w skrajnych przypadkach pożary, podała agencja. Wadliwe modele obejmują lokalnie produkowane pojazdy serii 3 i 5, a także kilka importowanych SUV-ów serii X.
BMW i Mini znikają z chińskiego rynku
Wycofanie aut z rynku zbiegło się z gwałtownym zmniejszeniem dostaw samochodów w Chinach, największym rynku samochodowym pod względem przychodów. W trzecim kwartale liczba dostarczonych pojazdów marek BMW i Mini w Chinach spadły o 30 proc., co jest największym spadkiem dostaw od ponad czterech lat, podała grupa w zeszłym tygodniu.
Wadliwe hamulce od Continentala
We wrześniu BMW wydało oświadczenie o stratach z powodu globalnego wycofania 1,5 miliona samochodów z powodu wadliwych układów hamulcowych dostarczonych przez firmę Continental. Oczekuje się, że naprawa tych usterek będzie kosztować producenta samochodów prawie 1 miliard euro.
Wymiana korków w systemie chłodzenia
Usterka została wykryta w sierpniu, a BMW powiadomiło chińskie władze, które prowadziły dochodzenie w tej sprawie, powiedział rzecznik w oświadczeniu. Naprawa pojedynczego auta powinna zająć około trzech godzin. Pojazdy z Europy mają sprawne systemy chłodzenia, dodał rzecznik.
BMW poinformowało w osobnym oświadczeniu w sobotę, że planowane wycofanie wiąże się z montażem „nowych komponentów” i rozpocznie się w marcu przyszłego roku. Środki te są zgodne z krajowymi przepisami i regulacjami, a także zostały zatwierdzone przez chińskie władze, poinformowało BMW.