Założyciel firmu Xiaomi miliarder Lei Jun zaprezentował nowy model samochodu YU7, pojazd typu SUV podobny do modelu Y Tesli, w poście na Weibo – podał Bloomberg.
Xiaomi YU7 ma konkurować z Teslą Y
Xiaomi YU7 to 5-metrowy w pełni elektryczny SUV wyposażony w akumulator niklowo-kobaltowo-manganowy, który ma zostać wyprodukowany przez Contemporary Amperex Technology. Silnik będzie miał moc szczytową 220 kW lub 288 kW, zgodnie z oddzielnym powiadomieniem chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych.
Dyskusje na temat SUV-a rozpoczęły się już w 2021 r. Jednak firma ostatecznie zdecydowała się najpierw na SU7, sedan za ponad 30 tys. USD o estetyce podobnej do Modelu 3 Tesli.
Analitycy Macquarie Cherry Ma i Eugene Hsiao spodziewają się, że YU7 będzie o 10 do 15 proc. droższy od SU7. Czyli, że cena YU7 będzie zawierać się w przedziale od 250 tys. juanów (34,5 tys. USD) do 330 tys. juanów. W Chinach ceny Modelu Y Tesli zaczynają się od 249 900 juanów.
Sedan SU7 już zdobywa rynek
Xiaomi przygotowuje drugi model zaledwie kilka miesięcy po wejściu na rynek z modelem SU7, który sprzedaje lepiej niż wcześniej oczekiwano. Firma zamierza dostarczyć w tym roku 130 tys. sztuk sedana SU7, w porównaniu z poprzednim celem wyznaczonym na poziomie120 tys..
SUV-y to typ większy niż sedan, który zyskuje na popularności w całych Chinach. Wejście w ten segment pojazdów elektrycznych oznaczałby dużą ekspansję wartego 10 miliardów dolarów przedsięwzięcia EV firmy Xiaomi, którego osobiście przewodził Lei.
Plany ekspansji Xiaomi
Firma stara się zmniejszyć swoją zależność od niestabilnego rynku smartfonów, na którym globalnie dominuje Apple. Jednak wejście w branżę pojazdów elektrycznych oznacza ostrą walkę z uznanymi rywalami, takimi jak Tesla i BYD.Po sukcesie swojego pierwszego pojazdu firma z siedzibą w Pekinie zamierza pójść dalej i rozszerzyć produkcję. W tym celu kupiła już ziemię w pobliżu swojej istniejącej fabryki pojazdów elektrycznych, pod budowę kolejnego zakładu produkcyjnego.
Analitycy Citigroup, w tym Kyna Wong, widzą szansę, że dzięki nowemu modelowi Xiaomi może przekroczyć szacunki dotyczące dostaw w 2025 r.
„Widzimy wzrost naszych szacunków dotyczących dostawy 273 tys. aut w 2025 r., który zależy od tego, jak szybko mogłyby zostać uruchomione zakłady produkcyjne fazy 2” — wynika z raportu Citigroup.