Według danych do których dotarł Reuters, BYD i Jinjiang, firma realizująca budowę fabryki samochodów w Brazylii, sprowadziły do kraju w sumie około 500 chińskich pracowników.

Niewolnicza praca

W zeszłym miesiącu ustalono, że 163 z nich, zatrudnionych przez wykonawcę BYD, firmę Jinjiang, padło ofiarą handlu ludźmi i pracowało w warunkach przypominających niewolnictwo, mimo, że BYD zobowiązał się do przestrzegania lokalnego prawa pracy w odniesieniu do pracowników pozostających w kraju.

Kara za każdego pracownika

Liane Durao, która jest inspektorem pracy w zespole monitorującym bezpieczeństwo w miejscu pracy dla brazylijskiego Ministerstwa Pracy zapewniła, że BYD zostanie ukarane grzywną za każdego pracownika znalezionego w tej sytuacji. Nie podał jednak szczegółów na temat całkowitej kwoty kar.

Wszyscy oni opuszczają Brazylię lub już ją opuścili, powiedziała Durao, która przewodziła dochodzeniu ogłoszonemu pod koniec grudnia.

BYD i Jinjiang nie odpowiedziały Reutersowi na prośbę o komentarz. Natomiast wcześniej firma BYD podała, że zerwała kontakty z Jinjiang.

Tymczasem prywatna firma Jinjiang z siedziba w Shenzhen, która została założona w 2002 roku i jest uprawniona do świadczenia usług budowlanych, kwestionuje zarzuty stawiane przez brazylijskie władze.

Informacja pochodzi z agencji Reuters