Udział dyskontów w naszych zakupach zwiększył się w 2022 r. z 18,5 do 24,2 proc. Jak tłumaczą eksperci Centrum Monitorowania Rynku, w I kw. tego roku sytuacja pozostała bez zmian, bo obawy konsumentów związane z inflacją nie słabną. Według badania NielsenIQ Shopper Trends z maja tego roku rosnących cen artykułów spożywczych obawia się 46 proc. konsumentów, o 12 pkt proc. więcej niż w marcu 2022 r.

– Polacy nie lubią rezygnować z przyzwyczajeń. Dlatego w pierwszej kolejności postawili na tańsze miejsce zakupów przy jednoczesnym utrzymaniu podobnego koszyka produktów. Takie działanie sprzyja dyskontom, które oferują niższe ceny niż w przypadku super– czy hipermarketów oraz sklepów małoformatowych, które nie dysponują takim potencjałem zakupowym i promocyjnym – tłumaczy Marek Zachalski, analityk Centrum Monitorowania Rynku.

Cały artykuł przeczytasz we wtorkowym wydaniu "Dziennika Gazety Prawnej" i na eGDP.