Zysk operacyjny wyniósł 45,5 mln zł wobec 37,36 mln zł zysku rok wcześniej.

Wynik EBITDA w I kw. br. wyniósł 67,35 mln zł wobec 56,84 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA - odpowiednio: 72,36 mln zł wobec 60,81 mln zł rok wcześniej.

Reklama

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 213,15 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 178,93 mln zł rok wcześniej.

"W pierwszym kwartale wyniki napędzał e-commerce, zwłaszcza Wakacje.pl, które potroiły przychody i osiągnęły wyniki wyższe od tych sprzed pandemii. Kilkunastoprocentowy wzrost notujemy również w sprzedaży reklamy internetowej. W naszym najnowszym narzędziu do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi rozliczanymi za sprzedaż, czyli WP Ads, mamy już kilkuset klientów, a przychody w ostatnim miesiącu wzrosły tam czterokrotnie" - skomentował prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

WP Ads to narzędzie do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. WP Ads oferuje rozliczenie za faktycznie zrealizowaną sprzedaż u klienta w kampaniach retargetingowych, w modelu CPC oferuje mailing i kampanie prospectingowe display. Dostępne są też kampanie display w modelu CPC i vCPM oraz reklama natywna w modelu CPC.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2022 r. wyniosła 12,06 mln zł wobec 0,46 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

(ISBnews)