Zysk operacyjny wyniósł 8,79 mln zł wobec 8,24 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 11,9 mln (wzrost o 6,8% r/r).

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 128,53 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 79,54 mln zł rok wcześniej.

Reklama

Prezes ZM Ropczyce Józef Siwiec ocenił, że pogłębiające się problemy związane z funkcjonowaniem światowych łańcuchów dostaw i logistyki, które istotnie zmniejszały podaż importowanych wyrobów ogniotrwałych na rynkach europejskich, wpływało na utrzymanie stosunkowo wysokiego poziomu popytu, a spółka była beneficjentem w zaistniałej sytuacji.

"Po raz kolejny wymierne efekty przyniosła wdrożona w spółce kilka lat temu, strategia dywersyfikacji w wymiarze geograficznym, branżowym, produktowym i inżynieringowym (tzw. 4D), która pozwala nam zmniejszać wrażliwość na negatywne zmiany otoczenia gospodarczego" - dodał Siwiec, cytowany w komunikacie.

"W ujęciu branżowym, w pierwszym kwartale br. największe obroty zostały zrealizowane z klientami z sektora hutnictwa żelaza i stali. Sprzedaż do tego sektora wzrosła r/r o 68,7% i wyniosła niespełna 56 mln zł (stanowiła blisko 46% przychodów ze sprzedaży ogółem)" - czytamy dalej w komunikacie.

W I kw. 2022 r. udział sprzedaży eksportowej w przychodach ze sprzedaży ogółem wyniósł 55%, podała spółka.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2022 r. wyniósł 9,23 mln zł wobec 7,38 mln zł zysku rok wcześniej.

Zakłady Magnezytowe Ropczyce są producentem ceramicznych materiałów ogniotrwałych stosowanych jako elementy konstrukcyjne pieców i urządzeń cieplnych pracujących w wysokich temperaturach. Oferta spółki skierowana jest głównie do przemysłu stalowego, przemysłu metali nieżelaznych, przemysłu cementowo-wapienniczego, hutnictwa szkła, odlewnictwa, koksownictwa oraz do innych branż stosujących procesy wysokotemperaturowe. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 361,89 mln zł w 2021 r.

(ISBnews)