"Teraz jesteśmy na ostatnim etapie realizacji strategii, skupiamy się na osiągnięciu pozostałych celów i jednocześnie rozpoczynamy prace z naszymi zespołami nad zdefiniowaniem strategii na lata 2025-2027, która w drugiej połowie bieżącego roku zostanie zaprezentowana opinii publicznej" - powiedział Joao Bras, cytowany w komunikacie.

"Rok 2023 był udanym rokiem w realizacji naszej strategii 2022-2024 'Inspirowani ludźmi'. Niektóre z wyznaczonych celów osiągnęliśmy wcześniej, np. w 2023 roku przekroczyliśmy liczbę 3 mln aktywnych klientów, co planowaliśmy osiągnąć na koniec 2024 roku; wypełniliśmy także kolejne zadanie strategiczne - 90% naszych klientów korzysta z kanałów cyfrowych" - dodał.

W obecnie realizowanej strategii na lata 2022-2024 bank zapowiadał osiągnięcie do roku 2024 zysku netto w wysokości 2 mld zł (z wyłączeniem kosztów związanych z portfelem walutowych kredytów hipotecznych) oraz ROE przed tymi kosztami w wysokości około 14%. Poprawa wskaźników efektywności oraz wzrostu biznesu miała wynikać z dalszego wzrostu liczby aktywnych klientów (do ponad 3 milionów w 2024 roku), jak również usprawnień efektywnej kosztowo i skalowalnej platformy operacyjnej (współczynnik koszty-do-dochodów poniżej 37% w roku 2024).

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) jako pierwszej instytucji finansowej - zadebiutowały na GPW. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) - największy komercyjny bank w Portugalii. Aktywa razem banku wyniosły 110,9 mld zł na koniec 2022 r.

Reklama

(ISBnews)