Należący do Facebooka Instagram długo pracował nad tym narzędziem. Dzięki Instagram Checkout możliwe jest już kupowanie bezpośrednio przez aplikację.

Do tej poryInstagram umożliwiał tagowanie produktów, dzięki czemu użytkownicy mogą poznać cenę i, jeśli zechcą rzecz zakupić, zostaną przekierowani do konkretnego sklepu. Jak podaje CNN, to właśnie fakt przekierowania i zmiany interfejsu sprawiał, że wielu z potencjalnych nabywców rezygnowało z zakupu. Teraz Instagram ułatwia impulsywne folgowanie zachciankom. Funkcja bezpośrednich zakupów Instagram Checkout na razie dostępna jest tylko w Stanach Zjednoczonych dla 20 marek, ale niebawem powiększy się grono krajów i firm, które będą korzystać z tej opcji. Aplikacja ma zamiar wprowadzić tę możliwość globalnie jeszcze w tym roku.

Nowa opcja realizacji transakcji, która pozwala użytkownikom na zakup produktów i zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w aplikacji, działa od 19 marca. Wśród marek, które już są dostępne na Instagramie, znalazły się Adidas, Balmain, Burberry, Dior, H&M, Kylie Cosmetics, Nike i Zara. Instagram podaje, że z tagowanych produktów korzysta już ponad 130 milionów ludzi każdego miesiąca (w porównaniu z 90 milionami osób we wrześniu ubiegłego roku). Teraz przy tagu pojawiła się również opcja Checkout on Instagram (Dokonaj zamówienia na Instagramie), a także nowa sekcja Orders (Zamówienia), w której można śledzić przesyłki. Po tym, jak użytkownicy wprowadzą niezbędne informacje, takie jak metoda płatności, adres wysyłki, informacje rozliczeniowe i mail, Instagram zapisze informacje o danych, by nie trzeba było ich ponownie wpisywać przy kolejnych zakupach.

Instagram już jest znany jako źródło inspiracji i modowych trendów, więc na pierwszy ogień w Instagram Checkout znajdziemy właśnie marki z branży mody i urody. Opcja bezpośrednich zakupów ma ogromny potencjał. Aplikacja pobiera opłatę od sprzedaży, by m.in. zrekompensować związane z nią wydatki, np. przetwarzanie płatności.Firma zapewnia, że płatności będą bezpieczne i przetwarzane w partnerstwie z PayPal. Instagram powiedział, że nie udostępnia informacji o płatnościach i przechowuje informacje finansowe na zabezpieczonych serwerach. Użytkownicy mogą płacić za pomocą PayPal, Visa, Mastercard, American Express lub Discover. Zapowiedział też, że to dopiero początek rozwoju zakupów na tej platformie.

Reklama

>>> Czytaj też: Od smart fashion po wojsko. Na rynku trwa boom na technologie ubieralne