Jaka była wartość przetargu na prace przedprojektowe
Wartość przetargu na prace przedprojektowe dla IV linii metra w Warszawie wyniosła 52,2 mln zł. Postępowanie przetargowe ruszyło w marcu 2024 roku. Jak podaje ZTM Warszawa, w skład komisji weszli przedstawiciele biur i jednostek miejskich oraz reprezentanci dzielnic. Dodatkowo procedurę przetargową w zakresie odwołań od nieodtajnienia tajemnicy przedsiębiorstwa rozstrzygnęła Krajowa Izba Odwoławcza, która swoje orzeczenie wydała 3 lipca.
Czy metro w Warszawie będzie jeździło bez kierowcy?
Warto zaznaczyć, że miasto nadal nie podpisało umowy ze zwycięzcą przetargu. Prace ruszą dopiero, gdy do tego dojdzie. Opracowany zostanie między innymi projekt koncepcyjny z analizami, przygotowana będzie też dokumentacja hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska. Prace przedprojektowe mają odpowiedzieć na pytanie, czy na IV linii metra będą mogły kursować pojazdy metra pozbawione maszynisty oraz zastosowane zostaną na stacjach systemy drzwi peronowych. Efekt wszystkich prac ma być gotowy za 38 miesięcy.
Ile stacji będzie miała IV linia metra?
Trasa IV linii metra ma połączyć Tarchomin z Wilanowem. Według przyjętych założeń będzie najdłuższą w Warszawie – ma liczyć 26 kilometrów i 23 stacje. Osiem przystanków ma zostać wyposażonych w komory torów odstawczych. Jak pisze ZTM: "W ramach nowego odcinka powinna powstać również kolejna stacja techniczno-postojowa oraz nowa centralna dyspozytornia".
Plany prezydenta Trzaskowskiego dla metra w stolicy
– Konsekwentnie realizujemy plan budowy – złożonego z pięciu linii – systemu metra w Warszawie do 2050 roku. Dziś wykonaliśmy kolejny ważny krok na tej drodze. Wybraliśmy firmę, która zrealizuje prace przedprojektowe dla linii M4 – powiedział dla ZTM Rafał Trzaskowski. – Rozbudowa transportu publicznego w stolicy to niezmiennie jeden z moich priorytetów. W czasie mojej pierwszej kadencji oddaliśmy do użytku aż 11 nowych stacji metra. 3 kolejne i stacja techniczno-postojowa są w trakcie budowy, powstają już projekty dla pierwszego odcinka linii M3. Nie zwalniamy tempa! – dodał prezydent.