Mieszkańcy Serocka czekają na tę inwestycję od dawna, ponieważ pozwoli ona na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum miasta. Bliskość autostrady A1 i wciąż powstające wielkie centra logistyczne, do których dojazd stanowi DK12/91, sprawie, że każdej doby przez Srock przejeżdża ponad 20 tysięcy pojazdów.
Budowa nowej trasy przyniesie korzyści zarówno mieszkańcom, jak i przewoźnikom. Dla mieszkańców nowa trasa będzie oznaczać znaczącą poprawę warunków i komfortu życia, w związku z obniżeniem poziomu hałasu oraz emisji spalin, ale przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa. Z kolei dla przewoźników, którzy nie będą musieli już jechać przez ciasne i zatłoczone centrum, nowa trasa oznacza skrócenie czasu przejazdu i oszczędność paliwa.
Przebieg nowej obwodnicy Serocka
Nowa obwodnica Serocka powstanie w ciągu wspólnego przebiegu dróg krajowych nr 12 i 91 na odcinku między węzłem Tuszyn (A1/DK12/91) i Piotrkowem Trybunalskim i ominie miasto od strony zachodniej. Ponad 3,7 kilometrowa trasa będzie miała jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości.
Nowa trasa zostanie zaliczona do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś.
Na realizację inwestycji zajmie się firma Budimex, która w przetargu złożyła ofertę opiewającą na kwotę blisko 81,9 mln zł. Na budowę wykonawca ma 34 miesiące, w tym 17 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Połączenie DK12/91 z autostradą A1
Północny kraniec obwodnicy, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła Tuszyn na przecięciu autostrady A1 z DK12/91, zwieńczony zostanie rondem.
To niesłychanie ważny element uzupełniający brakujące kierunki przejazdu na wspomnianym węźle, który umożliwi jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas było niemożliwe.
Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza ze względu na duże natężenie ruchu ciężkiego.