W czwartek GDDKiA podała informację o podpisaniu umowę firmą Budimex na zaprojektowanie i przebudowę drogi krajowej nr 22 na odcinku od Czerska do Czarnej Wody (woj. pomorskie). Kontrakt opiewa na kwotę ponad 153 mln zł.

Przebudowa DK22 na odcinku Czersk i Czarna Woda to kolejne zadanie w ramach poprawy bezpieczeństwa tej trasy w województwie pomorskim, które ma na ceku likwidację miejsc niebezpiecznych oraz poprawę komfortu jazdy.

ikona lupy />
DK22 na odcinku od Czerska do Czarnej Wody - umowa / GDDKiA

Zakres prac modernizacyjnych odcinka Czersk - Czarna Woda

W ramach inwestycji zostanie przebudowany odcinek między Czerskiem i Czarną Wodą o długości odcinka 10,4 km. Po modernizacji trasa będzie miała klasę techniczną (GP), czyli drogi głównej ruchu przyspieszonego. Rozbudowana droga będzie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu o szerokość 3,5 m, po jednym w każda stronę. Dodatkowo wzdłuż trasy powstanie ciąg pieszo-rowerowy o minimalnej szerokości 2,5 m, nowe chodniki, a także zatoki autobusowe wraz z peronami i miejscami na wiaty przystankowe.

Kluczowym elementem tej inwestycji będzie ponad 40-metrowy most nad rzeką Wdą. Stary obiekt zostanie rozebrany, a na czas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji most tymczasowy zapewniający przejezdność.

Ponadto wybudowana zostanie kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny oraz zmodernizowane będą urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

ikona lupy />
Przebudowa DK22 na odcinku od Czerska do Czarnej Wody - plan / GDDKiA

Kiedy koniec prac?

Jak podała GDDKiA, na wykonanie inwestycji wykonawca będzie miał 39 miesięcy. W tym czasie wykonawca ma za zadanie wykonać prace projektowe oraz roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).

Planowany termin zakończenia inwestycji to II kwartał 2029 r.