Jak wskazał wiceszef MI, wybudowanie dwóch odcinków kolei dużych prędkości – Warszawa-Łódź i równolegle Łódź-Wrocław – przyniosłoby największe skrócenie czasu przejazdu.
Szybciej na trasie Warszawa-Wrocław
„Prace mogłyby się zacząć w drugiej połowie 2026 r. Gdyby tylko powstał pierwszy fragment o długości 120 km między Sieradzem a Czernicą Wrocławską, to czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia skróciłby się już do trzech godzin. Takie przyspieszenie moglibyśmy mieć ok. 2032-33 r. Ta część jest łatwiejsza, na płaskim terenie, bez tuneli i kosztownych prac” – powiedział Piotr Mamalepszaklepszak.
Grunty kolejowe do zagospodarowania
Powiedział także, że projekt remontu linii średnicowej w Warszawie powinien zostać dopracowany. Zwrócił też uwagę na grunty kolejowe w środku stolicy i stwierdził, że nie rozumie, czemu nie przewidziano ich zagospodarowania.
„Zagospodarowanie jest też możliwe nad tunelem kolejowym w kierunku centrum. Pamięta pan te wizualizacje z wieżowcami hen-hen w górę? Mamy tu najcenniejsze grunty w środku miasta i przygotowujemy inwestycję na sto lat. Nie możemy zmarnować tej szansy i nie zabudować tego terenu” – stwierdził wiceminister.
ms/ pad/