Ferrero to włoska firma z tradycjami cukierniczymi sięgającymi lat 50. ubiegłego stulecia. Zajmuje się produkcją znanych na całym świecie słodyczy, takich jak Raffaello, Mon Cheri, Kinder Bueno, Duplo czy Nutelli. Natomiast Cadbury to brytyjska firma założona w I połowie XIX wieku. Wytwarza przede wszystkim słodkie przekąski: czekolady, batoniki oraz napoje.

Fuzja przyniosłaby korzyści obydwu stronom. Dla Włochów możliwość współpracy z Cadbury wydaje się bardzo atrakcyjną ofertą, biorąc pod uwagę brak propozycji ze strony innych firm działających na rynku. Zaś Brytyjczykom umożliwia znaczną redukcję kosztów oraz szerszy dostęp do wielu europejskich rynków, takich jak Włochy, Francja, czy Niemcy, na których nie jest ona marką cieszącą się dużą popularnością. Szacuje się, że dzięki ewentualnemu połączeniu firm, Cadbury zaoszczędziłby ok 590 milionów dolarów. 

Zarówno Ferrero i Cadbury, pozytywnie wypowiadają się o ewentualnej współpracy, jednak dotychczas żadna z nich nie zajęła oficjalnego stanowiska w tej sprawie.