W trzecim kwartale 2009 r. sprzedaż piwa zmniejszyła się w Polsce o 5 proc. Jeszcze gorsze było dla całej branży pierwsze półrocze,w którym Polacy kupili o 12,5 proc. piw mniej niż przed rokiem. Skutki kryzysu i podwyżki akcyzy odczuwają głównie najwięksi producenci – Kompania Piwowarska, grupa Żywiec i Carlsberg Polska – do których należy ponad 90 proc. krajowego rynku piwa - donosi "Rz".

Natomiast znacznie lepiej radzą sobie browary produkujące piwa regionalne. "W ciągu dziesięciu miesięcy tego roku zwiększyliśmy sprzedaż o 4 proc. Szczególnie udany był dla nas trzeci kwartał, w którym sprzedaliśmy o 22 proc. piwa więcej niż przed rokiem" – powiedziała „Rz” Beata Pawłowska, prezes Royal Unibrew Polska - największego producenta regionalnego piwa w Polsce. W ciągu trzech kwartałów tego roku sprzedaż zwiększył także Browar Jagiełło z Lubelszczyzny - o ok. 8 proc. Podobnie Van Pur (marka Brok) oraz Browar Ciechan z Ciechanowa.

Gazeta pisze, że zyskują producenci, którzy, zamiast skupiać się na walce z największymi graczami na rynku, postawili na jakość i oryginalność wyrobu, gdyż coraz większą popularnością cieszą się piwa ciemne, niepasteryzowane czy smakowe.

Więcej w dzisiejszej "Rz".

Reklama