Wartość kontraktu wynosi ponad 216 mln zł. Autobusy będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację. Do 2012 r. na ulicach Warszawy ma pojawić się 20 krótkich, 10-metrowych Solbusów SM12, 36 Solarisów o długości 12 metrów oraz 112 18-metrowych przegubowców tej samej firmy. Wśród największych autobusów znajdą się 4 pojazdy hybrydowe, napędzane zarówno olejem napędowym, jak i energią elektryczną.

Autobusy mają być wyposażone w system monitoringu wewnętrznego. Mają być także przyjazne dla niepełnosprawnych - oprócz niskich podłóg będą posiadały przyciski z napisami w języku Braille'a, ułatwiające podróżowanie osobom niewidomym.

>>> Czytaj też: Warszawa ogłasza jeden z największych przetargów na autobusy w historii komunikacji

Ratusz podkreśla, że warszawiacy jako pierwsi w kraju będą mogli korzystać z najnowszej generacji autobusów hybrydowych marki Solaris. Zastosowanie dodatkowego napędu elektrycznego ma pozwolić na zmniejszenie spalania paliwa o ponad 20 proc. W znaczący sposób ma spaść też emisja spalin do atmosfery. Silnik elektryczny, w który mają być wyposażone pojazdy, będzie wykorzystywał do swego napędu energię odzyskiwaną podczas hamowania autobusu.

Reklama

Stołeczny urząd miasta informuje, że dzięki nowym autobusom możliwe będzie zapewnienie właściwego standardu obsługi pasażerów w rejonach, gdzie jeszcze kursują jednostki starszych typów, które, w miarę dostaw nowych pojazdów, będą sukcesywnie wycofywane.

>>> Czytaj też: Solaris pokazał światu swój kosmiczny autobus BHNS (ZDJĘCIA)

W tym roku ze stołecznych ulic zniknie ponad 200 autobusów najstarszej generacji - ikarusów, neoplanów i jelczy. Nowe pojazdy dołączą do zakupionych niedawno 128 nowych MAN-ów i Solarisów.

ikona lupy />
Autobus Solbus Solcity 1. Fot. materiały prasowe Solbus / Forsal.pl
ikona lupy />
Forsal.pl