GDDKiA oceniała oferty także konsorcjum Colas Polska i Inzinierskie Stavby (306,83 mln zł brutto) oraz Astaldi (307,46 mln zł brutto). Cena miała wagę 90% przy wyborze najkorzystniejszej oferty, jednak wszyscy oferenci zadeklarowali jednakowe pozostałe warunki realizacji: 24-miesięczny termin wykonania oraz 10 lat gwarancji na prace.

Wcześniej GDDKiA informowała, że budowa będzie realizowana w systemie "Projektuj (optymalizuj) i Buduj". W ramach umowy wykonawca wykona optymalizację dokumentacji projektowej i budowę obwodnicy o długości 13 km z dwoma węzłami drogowymi i 13 obiektów inżynierskich.

Obwodnica Jarocina wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta dzięki czemu skróci się czas przejazdu przez Jarocin. Na obwodnicę zostanie skierowany ruch z pozostałych dróg krajowych 12 i 15, które nie będą przebiegać przez zwartą zabudowę miasta.

>>> Polecamy: Paraliż na niemieckiej kolei. Stanęło 200 pociągów

Reklama