Wykonawca zadanie zrealizuje w ciągu 34 miesięcy, z wyłączeniem okresu zimowego (od 15 grudnia do 15 marca). Realizacja inwestycji będzie kosztowała 355,16 mln zł netto, podała spółka.

"W ramach kontraktu konsorcjum  Strabag wybuduje 24-kilometrowy odcinek S6 pomiędzy Goleniowem a Koszalinem z m.in. węzłami drogowymi (Borkowice i Dobre), dwoma miejscami obsługi podróżnych (strona północna i południowa), a także obiekty inżynierskie (wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty). Ponadto opracuje dokumentację wykonawczą i branżową, a także uzyska niezbędne decyzje administracyjne, w tym decyzję na użytkowanie" - czytamy w komunikacie.

>>> Czytaj też: Ile kosztują gospodarkę wypadki drogowe? [MAPA]

W efekcie powstanie dwujezdniowa droga, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni, z nawierzchnią asfaltową. Nowa droga budowana będzie w nowym śladzie na południe od istniejącej DK nr 11, co powinno ograniczyć utrudnienia w ruchu lokalnym. Rozpocznie się za węzłem Ustronie Morskie, dalej między Rusowem i miejscowością  Tymień, a zakończy się na początku obwodnicy Koszalina i Sianowa. Skróci przejazd na tej trasie o co najmniej 40 minut. "Ekspresówka" ominie okoliczne miejscowości i wyprowadzi z nich ruch tranzytowy, podano również. 

Droga ekspresowa S6 łączy dwa największe miasta północnej Polski - Szczecin i Gdańsk. Stanowi ona część korytarza transportowego łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią.

Grupa Strabag działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu ok. 5 tys. pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą blisko 800 mln euro.

W pozostałych przetargach na S6 w zachodniopomorskim najkorzystniejsze oferty miały: Budimex (odcinki Goleniów - Nowogard i Płoty - Kiełpino), Mosty-Łódź (Nowogard - Płoty), konsorcjum Polaqua i Dragados (Kiełpino - Kołobrzeg Zachód) i Porr Polska Infrastructure (Kołobrzeg Zachód – Ustronie Morskie).

>>> Polecamy: GDDKiA wybrała najtańszą ofertę na budowę części "Zakopianki" [MAPA]