Kryzys gospodarczy w Afryce odbił się na postrzeganiu marek z tego kontynentu. Najbardziej ceni się na Czarnym Lądzie Samsunga.

Nienajlepszą kondycję firm z Afryki odzwierciedla ranking Brand Africa's 2016/17, który pokazuje najbardziej cenione przez konsumentów na tym kontynencie marki – pisze portal cnn.com. W najnowszym zestawieniu znalazły się tylko 16 znaki handlowe z Czarnego Lądu, podczas gdy w poprzedniej edycji było ich 23. W pierwszej dwudziestce ostatniej edycji znalazły się zaledwie dwie takie firmy.

Zestawienie powstaje od 2011 roku i bierze ponad uwagę 11 tys. marek, o których wspomniano w ankiecie dostępnej za pośrednictwem aplikacji mobilnej w 19 krajach. Badanie ma łącznie ma zasięg 74 proc. całkowitej populacji kontynentu.

Tuż za południowokoreańskim gigantem znalazły się Nike, Adidas, Coca-Cola oraz Apple.

W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się miejsce tylko dla jednaj afrykańskiej firmy – telekomunikacyjnej MTN.

Dobre notowania Samsunga wśród afrykańskich konsumentów przełożyły się na wzrost wartości jego marki na tym kontynencie o 13 proc. Firmie nie zaszkodził nawet kryzys związany ze smartfonem Galaxy Note 7. – Najważniejsze, że Samsung szybko odpowiedział na kryzys. Firma była dostępna, dobrze skomunikowana z otoczeniem rynkowym oraz odpowiedzialna – powiedział założyciel Brand Africa Thebe Ikalafeng.

Najbardziej wartościowym znakami handlowymi na Czarnym Lądzie są Gogle, Apple oraz Microsoft/Windows. Apple doświadczyło jednakże w porównaniu do poprzedniego rankingu spadku wyceny aż o 27 proc.

>>> Czytaj też: Bank JPMorgan Chase w Warszawie? Może powstać nawet kilka tysięcy miejsc pracy