Państwowy operator rzuca wyzwanie firmom kurierskim. Rusza z największą od blisko 15 lat inwestycją.

O sprawie pisze "Rzeczpospolita".

Jak czytamy, Poczta Polska uruchamia wielką sortownię paczek za 50 mln złotych, a w ciągu kilku lat chciałaby zainwestować w kolejne. Mają dać jej przewagę na rynku firm kurierskich. Nowa, już trzecia sortownia pozwoli obsłużyć do 2,5 mln paczek miesięcznie. Poczta liczy - pisze "Rzeczpospolita" - że dzięki temu zwiększy liczbę przesyłek, które do niej trafiają, z 66 mln w 2016 r. do 110 mln za cztery lata i utrzyma 20 proc. dynamikę wzrostu sprzedaży takich usług.

Dziś państwowy operator to dopiero czwarty gracz pod względem przychodów na wartym ponad 5 mld zł rynku paczek. Jego udział szacuje się na 15 proc. Liderami są gracze z zagranicy: francuski DPD, niemiecki DHL i amerykański UPS - informuje gazeta.

Według "Rzeczpospolitej" państwowa spółka zarządzana przez Przemysława Sypniewskiego ma jednak ambicje, aby odebrać rywalom utracony rynek. Stąd m.in. zakup w Niemczech skomplikowanego sortera, który zostanie uruchomiony w przyszłym roku w Zabrzu.

Branża kuriersko-paczkowa to łakomy kąsek - czytamy. Napędza ją handel internetowy. Polacy na zakupy w sieci wydają już nawet 40 mld zł rocznie, a sprzedaż online rośnie w dwucyfrowym tempie, nie zostawiając firmom kurierskim wyboru - informuje "Rzeczpospolita".

>>> Czytaj też: Polski biznes ekspansywnie wychodzi poza Europę