Największa sieć restauracji wyda ponad 300 mln dol. na zakup firmy Dynamic Yield Ltd. To największe przejęcie McDonald’s od 20 lat, które ma na celu pozyskanie technologii, która umożliwi personalizowanie dla klientów menu.

Dzięki nowej technologii sieć będzie mogła różnicować i dobierać menu widoczne na elektronicznych wyświetlaczach w zależności od takich czynników jak pogoda (kawa w zimie i McFlurries w upalne dni), pory dnia czy geograficznego położenia placówki. Menu będzie pokazywało klientom także sugestie zakupu innych produktów.

Od momentu, gdy CEO firmy został Steve Easterbrook, zwróciła się ona wyraźnie w stronę technologii. Wprowadziła m. in. samoobsługowe kioski (kasy) oraz cyfrowe menu. McDonald’s chce w ten sposób nakręcić sprzedaż i umocnić się na tle konkurencji. Wspomniane przejęcie to istotne wydarzenie dla całej branży, bowiem amerykańska sieć niechętnie dokonywała w przeszłości przejęć. Ostatnią jej dużą transakcją było nabycie udziałów w firmie Chipotle Mexican Grill Inc.

- Technologia jest kluczowym elementem naszego planu szybkiego rozwoju – powiedział Easterbrook w oświadczeniu. Podkreślił, że firma zamierza zacząć podchodzić do klientów w sposób spersonalizowany.

McDonald’s będzie jedynym właścicielem Dynamic Yield, które pozostanie jednak niezależną firmą.

>>> Polecamy: Facebook usunął ponad 2 tys. fałszywych stron m.in. związanych z Rosją