Cora
Firma założona w 2016 roku przez Molly Hayward i Morgen Newman
Produkuje: Organiczne tampony i podpaski (dostępne poprzez system subskrypcji oraz na Target) wykonane z organicznej bawełny z certyfikowanych upraw. Część zysków ze sprzedaży jest przekazana na wsparcie dystrybucji produktów higienicznych dla kobiet dziewczętom z krajów rozwijających się.
Dofinansowanie: 15 mln dolarów. Wśród inwestorów są Harbinger Ventures i Alyssa Mastromonaco, była zastępczyni szefa sztabu Białego Domu za prezydentury Obamy
Drunk Elephant
Założona w 2012 r. przez Tiffany Masterson
Produkuje: Produkty do pielęgnacji skóry, których skład nie zawiera "podejrzanej szóstki" - olejków eterycznych, wysuszającego alkoholu, silikonów, zapachów i składników zmieniających barwę produktu, parabenów i SLSów. Linia kosmetyków oferowanych przez Drunk Elephant ma być bezpieczna dla skóry i jej pH, redukować podrażnienia i lepiej ją oczyszczać.
Dofinansowanie: Nieznana liczba partnerów, jednym z nich jest VMG Partners.
Evolved by Nature
Założone w 2013 r. przez Rebeccę Lacouture i Gregory'ego Altmana
Produkuje: Linię kosmetyków pielęgnacyjnych LabGrab i Silk Therapeutics produkowanych z protein zawartych w kokonach jedwabników sprzedawanych bezpośrednio klient_k_om. Od 2019 roku firma inwestuje także w produkty tekstylne.
Dofinansowanie: 51 mln dolarów jak dotąd. Wśród inwestorów znaleźli się Roy P. Disney i Jeffrey Vinik.
Lola
Założona przez Jordanę Kier i Alex Friedman w 2015 r.
Produkuje: Tampony, podpaski i prezerwatywy wykonane z naturalnych składników dostępne w sprzedaży subskrypcyjnej. Firma stawia na szczerość, dostępność i produkty, które budzą zaufanie.
Dofinansowanie: 35 mln dolarów m.in od Sereny Williams, Leny Dunham i Karlie Kloss.
LoveBug
Założony w 2014 r. przez Ashley i Bena Harrisów
Produkuje: Probiotyki dla mam i dzieci, które mają poprawiać system odpornościowy ze względu na zawrtość ekstraktu z żurawiny. Sprzedaż produktów następuje bezpośrednio.
Dofinansowanie: ok 400 tys. dolarów zebranych podczas kampanii crowdfundingowej. Firma rozrosła się przy niewielkim wsparciu pieniędzy zewnętrznych.
Supergoop
Założona w 2007 r przez Holly Thaggard
Produkuje: Nietoksyczne balsamy do opalania dostępne w sprzedaży online, a także w drogeriach typu Sephora, Blue Mercury czy Nordstrom. Firma prowadzi program edukacyjny na temat zdrowego opalania się w szkołach i promuje codzienne użycie tego rodzaju kosmetyków.
Dofinansowanie: 25 mln dolarów od Marii Sharapovej, Encore Consumer Circle Up i innych.
Wśród polskich założycielek startupów widać następujące tendencje: dofinansowania dla nich są mniejsze, ale w związku z tym szybciej ich firmy stają na nogi i w długofalowej perspektywie notują wyższe przychody. Co ciekawe również to to, że polskie przedsiębiorczynie koncentrują się w znacznej mierze na rozwiązaniach z zakresu technologii i e-commerce.
>>> Czytaj też: Łódzka SSE: ruszyła druga edycja programu wsparcia startupów