Nie ma zasadniczo przeszkód, aby przedsiębiorca odbywający podróż służbową mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z takimi wyjazdami. Przepisy ustawy o podatku dochodowym dopuszczają zaliczenie ich w wysokości faktycznie poniesionej i udokumentowanej wówczas, gdy podróż ma wpływ na powstanie lub zwiększenie przychodu. Wyjątkiem jest dieta, która podlega zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów w wysokości przysługującej pracownikowi. Ponadto wydatki na hotele można zaliczyć do kosztów podatkowych w wysokości faktycznie poniesionej, pod warunkiem że będą one udokumentowane wystawioną przez hotel fakturą. Przedsiębiorca nie ma natomiast możliwości zaliczenia do kosztów ryczałtu za hotel. Ryczałt przysługuje bowiem tylko pracownikom.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama