Jak donosi agencja Bloomberg, amerykańskie Diageo chce walczyć z kryzysem poprzez zmianę aktualnej strategii firmy. Najważniejsze założenie nowego planu działań firmy zakłada poszerzenie docelowej grupy odbiorców o kobiety oraz użytkowników iPhone'ów.

Producent całej gamy różnorodnych trunków, takich jak whisky Johnny Walker, musi walczyć z malejącym popytem na produkowane przez firmę trunki. Dlatego stawia teraz na grupę, która jak twierdzi, stanowi ok. 62 proc. ogółu odbiorców sprzedawanej przez Diageo wódki. Chodzi tu o kobiety, które jak wynika z danych dostępnych destylatorowi coraz chętniej i częściej sięgają po wysokoprocentowe alkohole. Firma zdefiniowała ja jakie kobiety w średnim wieku oraz posiadające dobre wykształcenie.

Drugą grupą nowych odbiorców mają być użytkownicy iPhone'ów. Dzięki nowej, przygotowanej specjalnie dla nich aplikacji, będą mieli możliwość podzielenia się z innymi użytkownikami zdjęciami i przepisami drinkami przygotowanymi na bazie alkoholów należących do Diageo.

Ponadto, firma chce wprowadzić w Stanach Zjednoczonych 10 nowych rodzajów wódek smakowych, cieszących się wśród Amerykanów bardzo dużym zainteresowaniem. Zamierza także zwiększyć w najbliższym czasie wydatki na reklamę i działania marketingowe, przede wszystkim w telewizji i internecie. Z ubiegłorocznych 16 proc. mają wzrosnąć do 21 proc. budżetu marketingowego.

Reklama
ikona lupy />
Producent całej gamy różnorodnych trunków, takich jak whisky Johnie Walker, czy smakowych likierów, musi walczyć z malejącym popytem na produkowane przez firmę trunki. / Bloomberg