Jak poinformowało w czwartek PAP biuro prasowe płockiego koncernu, spółka ta zamierza wprowadzić na rynek biopaliwa nowej generacji BIO85 (E85) - mieszaniny benzyny z bietanolem, w której udział bioetanolu wynosi do 85 proc. objętości.

BIO85 (E85) przeznaczone jest do samochodów wyposażonych w system FlexiFuel (FFV - Flexi Fuel Vehicles), czyli pojazdów z silnikami przystosowanymi do zasilania tego typu biopaliwem. Pojazdy te, które cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników w krajach promujących wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, jak Szwecja czy Brazylia, mogą być napędzane zarówno zwykłą benzyną, jak i biopaliwem BIO 85.

Według płockiego koncernu, wprowadzanie nowego gatunku biopaliwa może przyczynić się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla i wesprzeć rozwój sektora rolniczego. "Chęć świadomego rozporządzania bogactwami naturalnymi sprawia, że producenci aut i przemysł paliwowy coraz częściej inwestują w alternatywne źródła energii. Wychodzimy naprzeciw światowym tendencjom wykorzystania surowców odnawialnych w produkcji paliw, mimo faktu, że jest to jeszcze rynek niszowy" - powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu PKNOrlenWojciech Kotlarek.

"Mamy duże doświadczenie związane z produkcją aut napędzanych silnikami z zapłonem iskrowym, z systemem FlexiFuel (FFV). Podpisanie umowy z liderem na polskim rynku paliwowym jest dla nas nowym doświadczeniem, które chcemy wykorzystać dla dobra kierowców nastawionych na nowe technologie" - podkreślił Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska.

Reklama

PKN Orlen i Volvo Auto Polska zakładają, iż zainicjowana współpraca "przyczyni się do wypracowania nowoczesnych rozwiązań, popularyzujących zastosowanie biopaliw na bazie bioetanolu w Polsce". Podobne porozumienie o współpracy PKN Orlen zawarł dwa lata temu z firmą Ford.