Zysk operacyjny Agory (AGORA) na poziomie grupy wyniósł 16,66 mln zł wobec 5,70 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 248,11 mln zł wobec 274,45 mln zł rok wcześniej.

Jest to wynik znacznie lepszy od oczekiwań rynkowych, których średnia wynosiła 10,9 mln zł zysku. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokościod 6,9 do 12,8 mln zł mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w I kw. 2010 roku spółka miała 22,18 mln zł zysku netto wobec 14,79 mln zł zysku rok wcześniej.

Reklama

Zobacz aktualne notowania Agory

Wartość polskiego rynku reklamowego w I kw. 2010 r. spadła o 1,5 proc. w ujęciu rocznym, do 1,6 mld zł, wynika z raportu Agory. Spółka ocenia, że w II kw. branża odczuje wpływ ograniczeń wynikających z żałoby narodowej.

Według szacunków grupy wydatki na całym rynku reklamy wyniosły 1,6 mld zł (spadek o 1,5 proc.)” – czytamy w komunikacie Agory.

Według spółki, kondycja rynku reklamy w kolejnych kwartałach 2010 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z Unii Europejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Na kształt rynku reklamy w II kw. 2010 r. wpłynie także polityka cenowa telewizji.

„Na wielkość wydatków w poszczególnych segmentach rynku reklamowego mogą wpłynąć ograniczenia reklamowe w mediach w okresie żałoby narodowej po katastrofie samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem” – podano także.