Dotychczas chęć zakupu nowego modelu zgłosiło ponad 2 tys. osób. Aby uruchomić limitowaną produkcję, Porsche potrzebuje przynajmniej połowy z tych zamówień w formie przyrzeczeń, co pozwoliłoby mu zebrać 500 mln euro. Spyder 918 jest jednym z trzech hybrydowych modeli zaprezentowanych podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu tego roku.

Najnowszy samochód sportowy Porsche osiąga maksymalną prędkość 320 km/h a moc jego ośmiocylindrowego silnika to 500 KM. Porsche, które jest w trakcie fuzji z Volkswagenem, modelem Spyder zamierza odzyskać część amerykańskiego rynku, na którym jego sprzedaż spadła o 40 proc w ostatnim roku podatkowym.

Zwiększony popyt na luksusowe samochody w ostatnim czasie związany ze zwiększaniem zatrudnienia wśród firm z Wall Street oraz wyższymi premiami, które w zeszłym roku wzrosły średnio o 17 proc. W pierwszej połowie 2010 r. sprzedaż BMW do Ameryki Północnej wzrosła prawie dwukrotnie, a Mercedesa o ok. 22 proc.

Na rynku samochodów luksusowych w ostatnim czasie trwa duży ruch. Lamborghini, również należący do koncernu Volkswagen, we wrześniu ubiegłego roku na salonie samochodowym we Frankfurcie zaprezentował swój najdroższy model w historii - Reventon, który kosztuje 1,1 mln euro. Ferrari, należący do grupy Fiat, za swój najnowszy model 599 GTO, którego nazywa "najszybszym samochodem na drogach historii", każe płacić klientom 399 tys. euro.

Reklama