Akwizycja pozwoliłaby indyjskiemu koncernowi motoryzacyjnemu na bezpośredni dostęp do wschodnioeuropejskich rynków.
>>> Czytaj też: Mahindra, indyjska Tata czy chińskie Chery - kto przejmie zakłady FSO?
Dokładna kwota transakcji nie jest jeszcze znana, choć jak podają źródła, koncern Tata Motors przeznaczył 1 mld dol. na tzw. „małe przejęcia” w Europie, aby wzmocnić swoją globalną pozycję – pisze indyjski „The Financial Express”.
>>> Zobacz również: Poddostawcy FSO przetrwają
Przejęcie powinno być postrzegane głównie ze strategicznego punktu widzenia, gdyż kupno FSO dałoby koncernowi Tata Motors gotową linię produkcyjną w Europie – podają anonimowe źródła. Rzecznik prasowy Tata Motors odmawia komentarza.
Wcześniej pojawiały się już spekulacje, że warszawskie FSO może przejąć inny indyjski gigant Mahindra & Mahindra, japoński Nissan, czy chińskie Chery.