"W okresie ośmiu miesięcy br. eksport przemysłu motoryzacyjnego z Polski przekroczył wartość 12,87 mld euro. To o 14,24 proc. więcej niż rok wcześniej (+1,6 mld euro)" - czytamy w raporcie AutomotiveSuppliers.pl. Według raportu, do krajów należących do Unii Europejskiej trafiło niespełna 84,9% całości, czyli o ponad 3 proc. mniej niż rok wcześniej.

W przypadku największego odbiorcy, Niemiec (28,66 proc. całości) zanotowano dynamikę na poziomie 115,63 proc. "Na trzy główne produkty eksportowe: samochody osobowe i towarowo-osobowe, części i akcesoria oraz silniki wysokoprężne, w okresie siedmiu miesięcy 2010 r. przypadało 82,60 proc. całości eksportu branży, o 2,26 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2010 r." - czytamy dalej. Według AutomotiveSuppliers.pl, utrzymanie rosnącej dynamiki eksportu w sierpniu 2011 r., to zasługa pojazdów osobowych i towarowo-osobowych oraz pojazdów ciężarowych i autobusów.

"Niepokojącym sygnałem może być pierwszy od blisko 2 lat spadek eksportu części i akcesoriów. Szczególnie istotny jest spadek eksportu do odbiorców w Niemczech. Jednak dopiero po opublikowaniu danych za wrzesień, będziemy wiedzieć czy mamy do czynienia z okresowym wakacyjnym trendem spadkowym czy już ze stałą tendencją" - podsumowuje firma.