Liderem w kategorii 4+, pomimo spadków, pozostaje TVP1. Udział pierwszego kanału telewizji publicznej w 2011 r. w kategorii 4+ wyniósł 17,41 proc. wobec 19,35 proc. przed rokiem, wynika z raportu. TVP1 wyprzedza TVN którego udział spadł do 14,95 proc. wobec 15,21 proc. w poprzednim roku. Wzrost do 14,53 proc. z 13,84 proc. zanotował Polsat. Udział TVP2 spadł do 13,27 proc. wobec 14,49 proc. w 2010 r. W kategorii 16-49 na pozycję lidera awansował Polsat z udziałem na poziomie 16,45 proc. (wobec 16,03 proc. w 2010 r.). TVN z udziałem 16,09 proc. (w poprzednim roku miał 16,36 proc.) spadł na drugie miejsca. Udział TVP1 i TVP2 spadły odpowiednio do 13,64% i 11,86 proc. wobec 15,86 proc. i 13,51 proc., wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W raporcie podano też, że w 2011 roku Polacy oglądali telewizję średnio przez 4 godz. i 2 min. dziennie, czyli krócej niż poprzednim roku, ale dłużej niż w 2009 i 2008 r.