Jak pisze New York Times, nowe przepisy unijne nakładałyby na firmy takie jak Amazon.com czy Facebook obowiązek uzyskiwania wyraźnej zgody klientów na sposób, w jaki wykorzystane będą ich dane osobowe, a także trwałego ich usuwania na żądanie klienta. Za nieprzestrzeganie zasad będzie groziła kara.

Nowa regulacja będzie miała ogromny wpływ na funkcjonowanie firm internetowych. Dotyczy ona, poza danymi osobowymi, takich treści jak zdjęcia umieszczane na stronach społecznościowych czy informacje o tym, co klient kupuje w sklepach internetowych lub jakich informacji szuka w wyszukiwarkach, pisze NYT.

>>> Czytaj też: Protest przeciw ACTA: blokowanie stron internetowych nie jest skomplikowane

Klienci musieliby być informowani o tym, do czego zostaną wykorzystane ich dane, a ich przetrzymywanie trwałoby tylko tak długo, jak to konieczne. W przypadku kradzieży danych, firma miałaby obowiązek zawiadomienia o tym klientów w przeciągu 24 godzin. Użytkownicy jednego serwisu mogliby tez zażądać przeniesienia ich danych z jednej firmy do innej – na przykład, jak pisze NYT, mogliby oni skasować swój profil na Facebooku i przenieść wszystkie informacje, wpisy, zdjęcia i kontakty do Google Plus.

Reklama

UE ma dokonać gruntownej rewizji swoich regulacji dotyczących ochrony danych w tym tygodniu, pisze Bloomberg.

>>> Polecamy: Producenci smartfonów stawiają na najszybszą bezprzewodową sieć LTE