McIlroy ma za sobą najlepszy sezon w karierze. Prywatnie jest znany też jako narzeczony byłej liderki rankingu tenisistek - Dunki o polskich korzeniach Caroline Wozniacki. Od teraz będzie twarzą amerykańskiego producenta odzieży i sprzętu sportowego, a już za kilka miesięcy do sklepów ma trafić linia ekskluzywnych sportowych strojów sygnowanych jego nazwiskiem.

Nike zastąpi dotychczasowego głównego sponsora golfisty. Była nią sieć hotelarska Jumeirah Group z Dubaju, z którą do grudnia wiązał go pięcioletni kontrakt zawarty na początku zawodowej kariery w 2007 roku.

McIlroy zastąpi w prospekcie reklamowym tej firmy rywala z pól Tigera Woodsa, którego notowania w rankingach popularności wyraźnie spadły po seks skandalu i szumnym rozwodzie. Wciąż jedna z głównych jej "twarzy" jest Roger Federer, aktualny wicelider rankingu tenisistów ATP World Tour i siedemnastokrotny triumfator turniejów wielkoszlemowych.

Reklama

Jeszcze niedawno wśród ambasadorów tej marki znajdował się również amerykański kolarz Lance Armstrong, zdyskwalifikowany w listopadzie dożywotnio za stosowanie dopingu i pozbawiony wszystkich wyników, w tym siedmiu triumfów w Tour de France.