"W 2013 planujemy przede wszystkim zwiększać zyskowność. Jeśli przychody będą rosły to ma się to wiązać ze wzrostem marż. Tradycyjnie opublikujemy prognozy finansowe na cały rok. Myślę, że odbędzie się to w ciągu 2-3 tygodni" - powiedział Tziamalis podczas konferencji prasowej.

Sprzyjać temu będzie dynamiczny wzrost segmentu marek własnych, szczególnie tabletów, smartfonów i innych urządzeń pod flagową marką Prestigio. Sprzedaż marek własnych w IV kw. 2012 roku sięgnęła 12,3% przychodów ogółem, dając 30% udziału w zyskach w tym okresie. Tymczasem w całym 2012 roku marki własne wygenerowały już ponad 20% zysku.

Spółka podkreśla, że umocniła swoją pozycję rynkową i znacznie zwiększyła sprzedaż marek własnych w ub.r. Efektem tego były rekordowe przychody wypracowane w 2012 roku w wysokości 1,745 mld USD, czyli o 17,73% wyższe r/r. Rentowność była zgodna z prognozami. W 2012 roku zysk netto wzrósł o 59,84% do 9,047 mln USD z 5,660 mln USD w 2011 roku. Oznacza to, że Asbis zrealizował prognozy finansowe na 2012 rok przekraczając cel w zakresie przychodów i osiągając zysk netto w górnej granicy swojej prognozy, jak podał firma w komunikacie.

Asbis liczy, że przychody z segmentu marek własnych wzrosną w tym roku do ok. 300 mln USD z 160 mln USD rok wcześniej, ocenia prezes spółki Siarhei Kostevitch.

Reklama

"Marki własne to nasz priorytetowy i dynamicznie rosnący segment oferujący wyższe marże w porównaniu do innych segmentów. Liczymy, że osiągnie on ok. 300 mln USD sprzedaży w tym roku" - powiedział Kostevitch podczas konferencji prasowej.

Wskazał dodatkowo, że przy 12,3% udziale tego segmentu w przychodach ogółem w IV kw. 2012 roku wygenerował on 30% udział w zyskach grupy. Prezes oczekuje, że inne segmenty, jak dyski twarde czy procesory, będą rosły znacznie wolniej, a segment laptopów może wręcz zanotować "płaskie" wyniki.

W segmencie marek własnych flagową marką grupy jest Prestigio. Motorami wzrostu mają być tablety, smartfony i samochodowe nagrywarki video. Wysoką wolumenowo, ale stabilną r/r sprzedaż ma zanotować grupa produktowa nawigacji GPS.

Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) . Cypryjska centrala nadzoruje działalność sieci placówek, składającej się z 33 magazynów w 26 krajach.